Management of Education Projects in Educational Institutions of Medellín
DOI:
https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v8n16a6Keywords:
Education project management, education, educational institutions, coexistence, students, educational managementAbstract
This paper analyses the results of the Institutional Education Project Management (PEI) carried out in Educational Institutions (IE) that make part of the educational coverage program in Medellín city. It presents the evaluation criteria used by these institutions to self-assess, update and review these projects.
The Educational institutions have evidenced students who are involved in the educational coverage program, present aggressiveness and consumption and traffic of psychoactive substances, as also they scored low academic performance in internal and external tests. For this reason they are claiming support from Secretaria de Educatión of the city, in issues such as risk management and educational community coexistence, due to Secretaria de Educacion often estimates these students’ performance just by the results of state tests.
It is concluded that the principles and objectives of the analyzed educational institutions are aligned with the policy and guidelines that motivate the initiative of educational coverage program in Medellin city, which aims to enable citizens with humanistic, socioaffective, democratic, environmental and ethical values, to know how to be, to do, and to coexist with others.
Article Metrics
Abstract: 634 PDF (Español (España)): 279PlumX metrics
References
De Subiría Samper, Julián (2006). Los modelos pedagógicos. Hacia a una pedagogía dialogante. Magisterio Editorial.
Ministerio de Educación Nacional. Ley 115 de Febrero 8 de 1994, por la cual se expide la ley general de educación. Disponible en http://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-85906_archivo_pdf.pdf
Ministerio de Educación Nacional. Decreto 1860 de Agosto 3 de 1994, por el cual se reglamenta parcialmente la Ley 115 de 1994, en los aspectos pedagógicos y organizativos generales. Disponible en: http://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-86240_archivo_pdf.pdf
Ministerio de Educación Nacional. Decreto 1075 del 26 de marzo de 2015. Disponible en: http://redes.colombiaaprende.edu.co/ntg/men/pdf/decreto_1075_de_2015.pdf
Tunnermann B, Carlos (2008). Módelos educativos y académicos. Hispamer. Disponible en: http://www.enriquebolanos.org/data/media/book/Modelos%20educativos%20y%20academicos.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una licencia de Creative Commons Atribución – No comercial – Compartir igual
que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista. - Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto)
- Luciérnaga-Comunicación no cobra tasas o cargos a Autores o colaradores por la recepción, revisión o publicación de artículos (APC -Article Processing Charges/ publication fee).