Digital transformation and the influence of business intelligence on companies in the meeting tourism sector in Mexico.

Authors

  • Rosa Isabel Morales-Martinez Licenciada en Administración de Instituciones. UPAEP (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla)

DOI:

https://doi.org/10.33571/rpolitec.v18n35a3

Keywords:

Digitization, Business tourism, Entertainment companies, Business strategies, Business innovation

Abstract

Digital transformation is a mechanism that is being increasingly used for business growth in many sectors, especially as a result of the 2020 pandemic in Meeting Tourism sectors, such as business tourism, conventions, conferences and others. Business tourism is a highly profitable tourist segment of great importance  for the socioeconomic development of the localities. In this context, the present work seeks to explain the influence between the digital transformation and intelligence of tourism business in México, to subsequently determine in a qualitative way topics of interés approach. As results, the theoretical framework of the research and conclusions of the study are evidenced.

Article Metrics

 Abstract: 1392  PDF (Español (España)): 729  HTML (Español (España)): 83 

PlumX metrics

References

UNWTO . (2021). World Tourism Organization . Recuperado el 2021, de https://www.unwto.org/es/glosario-terminos-turisticos

Organización Mundial del Turismo. (2014). AM Reports- Miembros afiliados. Madrid.

Posada, A. M. (2015). Solución de inteligencia de negocio para métricas de gestión de proyectos. Revista cubana de ciencias informáticas , 9.

Santa Palella Stracuzzi, F. M. (2006). Metodología de la investigacion cuantitativa. FEDUPEL.

OMT. (2005). Conferencia sobre "La cuenta satélite de Turismo (CST): Comprender el turismo y diseñar estrategias.

R., T. (2005). Eventos de Empresas. El poder de la comunicación en vivo. España: Deusto.

Gronroos, C. (1994). Marketing y gestión de servicios: La gestión de los momentos de la verdad y la competencia en los servicios. Díaz de Santos.

López, J. L. (2002). La gestión de la calidad en los servicios.

ICCA. (2019). International Congress and Convention Association. Recuperado el 2021, de https://www.iccaworld.org/newsarchives/archivedetails.cfm?id=3189909.

Conexo . (2018). Diario online de congresos, reuniones e incentivos. Recuperado el 2021, de https://www.nexotur.com/noticia/97195/conexo/emociones-experiencias-y-tecnologia-tendencias-actuales-en-el-sector-mice.html.

Ana Laura Rivoir, M. J. (2019). Tecnologias digitales. Buenos Aires: CLACSO .

Events Industry Council. (2018). Global Economic Significance of Business Events. Federación Española de Municipios y Provincias . Medicion de turismo de reuniones

PowerData. (2019). Recuperado el 2021, de https://www.powerdata.es/transformacion-digital.

. Posada, Anebel Montero. Solución de inteligencia de negocio para métricas de gestión de proyectos. (2015). Revista cubana de ciencias informáticas

Published

2022-04-27

How to Cite

Morales-Martinez, R. I. (2022). Digital transformation and the influence of business intelligence on companies in the meeting tourism sector in Mexico. Revista Politécnica, 18(35), 40–51. https://doi.org/10.33571/rpolitec.v18n35a3

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.