ENTERTAINMENT INDUSTRY (3): Final Thoughts

Authors

  • José Samuel Martínez López Universidad Iberoamericana de México.

Keywords:

Entertainment industry in Mexico, media industry

Abstract

Culturally, there are various studies and insights from anthropology, sociology, social psychology, cultural history, journalism and communication, have been conducted about the impact and socio-cultural influence of television, radio, movies, books, football, fairs, games, magazines, music, etc. Approaches usually focus on mediainstitutions, consumption or receipt or interaction processes indifferently.

The article raises some questions and challenges that are key to the analysis of the entertainment industry in Mexico, are also set out the general conclusions about the subject. The entertainment as a social and industrial phenomenon has been approached in N5 and N6 editions of our magazine, this edition pres

Article Metrics

|Abstract: 2369 | PDF (Español (España)): 705 |

Author Biography

José Samuel Martínez López, Universidad Iberoamericana de México.

Licenciado en Ciencias y Técnicas de la Comunicación en la Universidad del Tepeyac- México. Magister en Comunicación- UIA-México. Doctorado en Letras Modernas por la UIA, México-DF. Desde el 2003 es profesor-investigador en la Universidad Iberoamericana de México, en donde funge como Responsable del Área Académica de Investigación del Departamento de Comunicación. Email: samuel.martinez@uia.mx

References

Piedras, Ernesto (2004). ¿Cuánto vale la cultura?: contribución económica de las industrias protegidas por el derecho de autor en México. México: CONACULTA.

Aguado, San Nicolás y Hellín (2004). Introducción al Dossier “La nueva sociedad del espectáculo: los media y el mercado de la experiencia”. Texto publicado en la Revista Electrónica Razón y Palabra, No 39, junio-julio. México: ITESM

Campus Estado de México.

Baudrillard, Jean (1987). Cultura y simulacro. Barcelona: Kairos.

Bryman, Alan (2005). The Disneyization of society. London: Sage Publishers / California: Thousand Oaks.

De Moraes, Dénis (2007). “La tiranía de lo fugaz: mercantilización cultural y saturación mediática”. Texto incluido en el libro compilado por el mismo De Moraes, Sociedad mediatizada. España: Editorial Gedisa.

Fernández Porta, Eloy (2008). Homo Sampler. Tiempo y consumo en la era de alter pop. Barcelona: Anagrama.

Published

2015-03-02

How to Cite

Martínez López, J. S. (2015). ENTERTAINMENT INDUSTRY (3): Final Thoughts. Luciérnaga Comunicación, 4(7), 91–93. Retrieved from https://revistas.elpoli.edu.co/index.php/luc/article/view/288

Issue

Section

Articles