Towards an epistemology of technological emergence in education

Authors

  • Flor de Liz Pérez Morales Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
  • Rosaura Castillo Guzmán Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
  • Angélica María Fabila Echauri Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

DOI:

https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v12n24a2

Keywords:

Technological emergence, education, epistemology

Abstract

This reflection discusses the so-called <<technological emergence>>, by using the epistemological debate of the emergent perspective as a method to understand technological scenarios. This way of conceiving it is focused on the relationship between technology and education, as well as on the notion of emergence, which allows us to understand the correlation of forces that produces a social, disruptive event that draws a crisis called social
emergence.

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Author Biographies

Flor de Liz Pérez Morales, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Profesora-Investigadora de la DAEA- UJAT. Doctora en Estudios Transdisciplinarios en Cultura y Comunicación (ICONOS), Maestra en Docencia (UJAT), Licenciada en Ciencias de la Comunicación (UAM-X), Especialidad en Administración Pública. Candidata a SIN.

Rosaura Castillo Guzmán, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Profesora - investigadora de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, en la División Académica de Educación y Artes. Estudios Realizados: Licenciada en Ciencias de la Educación, especialidad en docencia y la Maestría en Docencia por la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, Doctorado en Educación por CESU-OLMECA.

Angélica María Fabila Echauri, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Profesora - investigadora de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, en la División Académica de Educación y Artes. Licenciada en Comunicación por la Universidad Autónoma Metropolitana-Xochimilco. Maestra en Tecnología Educativa por el Centro de Excelencia de la Universidad Autónoma de Tamaulipas. Doctora en Comunicación Educativa, por la Universidad de Baja California.

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Published

2020-07-31

How to Cite

Pérez Morales, F. de L. ., Castillo Guzmán, R. ., & Fabila Echauri, A. M. . (2020). Towards an epistemology of technological emergence in education. Luciérnaga Comunicación, 12(24), 40–57. https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v12n24a2