The contribution of Brazil and Cuba to the public policy of environmental education in Angola
Keywords:
environmental education. Brazil, Cuba, Angola, influencesAbstract
This issue is about the Brazilian and Cuban perspectiveconcerning Environmental education in the Republic of Angola. The Comparative Education method document analysis is part of a developing research at an Angolese university. It analyze the law and orders about environment and the Environmental education at the Educational System and the influence of Brazil and Cuba ́s perspectives. The efforts of the AngoleseGoverment to contextualize the Environmental education to the own conditions are described, also the role of the universities, in particular the education universities.Article Metrics
Abstract: 382 PDF (Español (España)): 160References
ANGOLA. Ministério de las Pescas Y Ambiente. (2001). Comisión Multisectorial para el ambiente. Programa de Educación y Concientización Ambiental (PECA). Luanda.
ANGOLA. Ministério del Medio Ambiente, Dirección de Educación Ambiental / Ministerio de la Educación. (2006). Coordinación General de Educación Ambiental. Fortalecimiento de la Educación Ambiental en Angola. Luanda. Octubre de 2006.
ANGOLA. Ministério do Ambiente. (2009). Programa Nacional de Gestão Ambiental. Luanda. Janeiro de 2009.
ANGOLA. Ministério do Ambiente. (2009). Programa Nacional de Educación Ambiental (PNGA). Enero de 2009. Luanda, Angola
BRASIL. Agencia Brasileira de Cooperação. Ministério das Relações Exteriores (2006) Fortalecimento da Educação Ambiental em Angola. Brasilia, maio de 2006.
BRASIL. Ministerio del Medio Ambiente, Dirección de Educación Ambiental / Ministerio de la Educación. (2006). Coordinación General de Educación Ambiental. Programa Nacional de Educación Ambiental-ProNEA. 3ª. edición. Brasilia: Ministerio del Medio Ambiente.
BRASIL.Presidência da República. (1999). Casa Civil, Subchefia para Assuntos Jurídicos. Art_ 1 da Lei da Educacao Ambiental - Lei 9.795-99, Brasilia.
CNUMAD. (2002). La situación ambiental del África Subsahariana. Johannesburgo 2002. Disponible en Internet: http://es.prmob.net/%C3%A1frica/el-%C3%A1fricaSubsahariana/cumbre-de-la-tierra-2002-2013.html.Consultado25.03.2015.
DIÁRIO DA REPÚBLICA. Órgão ofi cial da República de Angola. (1998) Ley Base del Ambiente. I Serie – N° 27. 19 de junio de 1998.
ESPAÑA. MEC. (1993). Temas transversales y desarrollo curricular. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia. Madrid.
UNESCO-OIE. (2010). Angola: Taller para el desarrollo de “Directrices Nacionales” que den prioridad a temas transversales, Luanda, Angola, 6 de agosto de 2010. Disponible en Internet: http://www.ibe.unesco.org/es/areas-de-accion/quehacemos/desarrollo-de-capacidades/single-view-es/news/angola-workshop-todevelop-national-guidelines-for-mainstreaming-cross-cutting-issues/3498.html. Consultado 28.02.2015.
UNESCO-PNUMA. (1977). TbilisiDeclaration. Disponible en Internet: www.gdrc.org/ uem/ee/tbilisi.htmlConsultado 03.03.2015.