TRANSMEDIA COMMUNICATION STRATEGY #YOSOYDIVERSO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v10n19a6

Keywords:

diversity, discrimination, communication, transmedia.

Abstract

This article presents the methodology, development and results of #Yosoydiverso project, a transmedia communication strategy in which the arts and design academic community of Bucaramanga – Colombia is linked. This project involved citizen participation, who have expressed and reflected on discrimination and exclusion. There are stories of young people and adults who have been discriminated because they are tall, short, fat or thin; for being peasants or poor; for coming from a certain region, for having tattoos, a certain skin tone or sexual preference. It is of great importance to mobilize human perceptions toward more inclusive societies in which diversity is a significant value.

Article Metrics

 Abstract: 520  PDF (Español (España)): 307 

PlumX metrics

Author Biographies

Norberto Fabian Diaz Duarte

Candidato a magíster en Transmedia, director grupo de investigación en artes, comunicación y diseño GIACODI, Corporación Educativa ITAE, calle de los estudiantes #10- 20 Bucaramanga, Santander- Colombia.

Antonia María Moreno Cano, Universidad Manuela Beltrán seccional Bucaramanga- Colombia.

Doctora en comunicación, codirectora grupo de investigación en artes, comunicación y diseño GIACODI, Universidad Manuela Beltrán seccional Bucaramanga- Colombia.

References

Costa Sánchez, C., & Piñeiro Otero, T. (2012). Nuevas narrativas audiovisuales: multiplataforma, crossmedia y transmedia. El caso de Águila Roja (RTVE). Revista ICONO14 Revista Científica De Comunicación Y Tecnologías Emergentes, 10(2), 102-125. doi:10.7195/ ri14.v10i2.156

Hottois, G.(2007). La diversidad sin discriminación: entre modernidad y posmodernidad. Revista Colombiana de Bioética, 2 (2), 45-76.

Jenkins, H. (2008). Convergence culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación (Vol. 175). Grupo Planeta (GBS).

Magendzo, A. (2000). La diversidad y la no discriminación: Un desafío para una educación moderna. Pensamiento Educativo, 26, 173-200.

Pratten, R. (2011). Getting started in trans-media storytelling. Recuperado el 12 de no-viembre de 2011, de http://www.tstoryteller.com/getting-started-in-transmedia-storytelling

Rizo, M. (2004). Redes. Una aproximación al concepto. México: Universidad Autónoma. Recuperado de: https://docplayer.es/10331781-Redes-una-aproximacion-al-concepto.html

Published

2018-01-16

How to Cite

Diaz Duarte, N. F., & Moreno Cano, A. M. (2018). TRANSMEDIA COMMUNICATION STRATEGY #YOSOYDIVERSO. Luciérnaga Comunicación, 10(19), 82–90. https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v10n19a6