Marketing and Consumer Green. Application of the Mic Mac Matrix for the analysis of trends

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v9n17a3

Keywords:

Marketing green, consumers, trends and Mic Mac

Abstract

The Mic Mac Matrix allows structural analysis of future scenarios, to guide decision-making, trends that emerge from the market and identify the most decisive to achieve a reflection among products, services and consumers, achieving prospective studies at a strategic level that anticipate market actions and an action plan. Among the types of green consumers are the 360 ° green, the society, shopper, pocket, dream and zero green. The transition from eco-ugly products to eco-chic and eco-iconic was found as a trend; as influences associated with the consumer are identified the education, will and the green segments. This article originates from the research project “Green Marketing Model”, from the Faculty of Communication of the Unipanamericana Compensar, aimed at proposing a structured model of ecological strategies focused on the trends of Green Marketing.

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|Abstract: 2786 | PDF (Español (España)): 1321 |

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Author Biographies

Jenny Marcela Cardona Bedoya, Fundación Universitaria Panamericana

Magíster en Gestión y dirección de marketing global y nuevos mercados; especialista en Gerencia
en Publicidad; profesional en Mercadeo y publicidad. Experiencia en la identificación de necesidades
y exigencias de empresas vinculadas a diferentes sectores económicos y generación de estrategias
para hacerlas competitivas en un mercado global. Dirección de proyectos de investigación, Facultad
de Comunicación. Tutora virtual. Fundación Universitaria Panamericana, Bogotá D.C., Colombia.

Diana Milena Riaño Cuevas, Fundación Universitaria Panamericana

Magíster en Gestión y dirección de marketing global y nuevos mercados; especialista en Gerencia en
Publicidad; profesional en Mercadeo y publicidad. Fundación Universitaria Panamericana, Bogotá D.C., Colombia.

Yadira Carolina Vaca González, Fundación Universitaria Panamericana

Magíster en Gestión y dirección de marketing global y nuevos mercados; especialista en Gerencia en
Publicidad; profesional en Mercadeo y publicidad. Fundación Universitaria Panamericana, Bogotá D.C., Colombia

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Published

2017-01-18

How to Cite

Cardona Bedoya, J. M., Riaño Cuevas, D. M., & Vaca González, Y. C. (2017). Marketing and Consumer Green. Application of the Mic Mac Matrix for the analysis of trends. Luciérnaga Comunicación, 9(17), 12–23. https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v9n17a3