Quality of sustainable tourism from the customer perspective

Authors

  • María Macarena Suárez Blanco Universidad Católica del Uruguay Dámaso Antonio Larrañaga

DOI:

https://doi.org/10.33571/teuken.v12n18a9

Keywords:

Sustainable tourism, tourism quality, tourism development, tourism selective attention

Abstract

Due to its economic importance in Uruguay, tourism should be a sustainable activity for the profitability of companies and ecology and culture; even from the perspective of the green economy, it should also be so for society in general and the community. Today, the tourist demands quality proposals, which means that in addition to providing accommodation, gastronomy, and entertainment services, tourism must consider all the factors above, without which full-service satisfaction would not be achieved. The client's decision-making will be better to the extent that the alternatives are ranked.

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 Abstract: 755  PDF (Español (España)): 316 

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Author Biography

María Macarena Suárez Blanco, Universidad Católica del Uruguay Dámaso Antonio Larrañaga

Contadora Pública de la Universidad Católica del Uruguay Dámaso Antonio Larrañaga; postgraduada en Comunicación Organizacional (UCUDAL) y estudiante de Maestría en Estudios Organizacionales en la UCUDAL. Es consultora y tallerista en inclusión financiera, Integrante de la cátedra de Economía UCUDAL y del Grupo de investigación Gestión de intangibles, turismo, comunicación organizacional, (UCUDAL).

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Published

2021-06-01

How to Cite

Suárez Blanco, M. M. (2021). Quality of sustainable tourism from the customer perspective. Teuken Bidikay - Revista Latinoamericana De Investigación En Organizaciones, Ambiente Y Sociedad, 12(18), 179–196. https://doi.org/10.33571/teuken.v12n18a9

Issue

Section

Artículos