Creative Mediation. A conceptual approach to its construction

Authors

Keywords:

Communication, creativity, mediation, narratives, creative mediation

Abstract

The article proposes the concept of creative mediation. It argues that the communication, as a sense sharing in which subjects share a mental object (thought, idea, feeling, meaning, etc.) can be planned from a mediation. This mediation will be creative to the extent that interacted innovatively (looking for new meanings, transforming or reconstructing) cultural frameworks, codes and technologies for building messages or different contents.

Concludes that this form of mediation, thanks to the possibility of new technologies and the critical thinking of the subject, may be used in a cultural transformation.

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Author Biographies

Oscar Julián Cuesta Moreno, Pontificia Universidad Javeriana: Bogota

Magister Universidad Pedagógica Nacional - U.P.N. Especialización en Docencia Universitaria - Universidad Cooperativa De Colombia. Comunicación Social-Universidad Santo Tomás. 

Magda Patricia Lora León, Fundación Universitaria Los Libertadores

Doutorado en Ciências Sociais-Universidade Estadual De Campinas. Maestría en Investigación social Interdisciplinaria - Universidad Distrital “Francisco José De Caldas”. Comunicación Social - Periodismo-Fundación Universidad Central. Docente del programa de Comunicación Social - Periodismo Fundación Universitaria Los Libertadores.

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Published

2016-10-24

How to Cite

Cuesta Moreno, O. J., & Lora León, M. P. (2016). Creative Mediation. A conceptual approach to its construction. Luciérnaga Comunicación, 7(14), 46–63. Retrieved from https://revistas.elpoli.edu.co/index.php/luc/article/view/818

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