Storytelling hunts with heart, a creator's perspective
Keywords:
Storytelling, Hunting, Toxic, Perspective, CreatorAbstract
The persuasive power of storytelling in the current media universe presents the receiver as the most important objective of all kinds of stories, which seek the positioning of a brand. This article, related as a storytelling, exposes the experiences of a storyteller and researcher, Emerson, who, as the author's alter ego, recounts the self-reflection experiences that have been necessary for the creation of stories that seek to awaken emotions, thoughts and actions of receptors. However, Emerson first requires persuading himself. Seek in him his deepest convictions and values about what he narrates. He seeks to hunt the receiver from the sincerity of his heart. The subtext contains above all an ethical message about the responsibility involved in telling stories that will influence the behavior of others, in the midst of a toxic media
universe contaminated by the vanity of hunting at all costs the attention of an unsuspecting receiver. , with bland and irresponsible content with the improvement of the quality of life of people and society.
Article Metrics
Abstract: 132 PDF (Español (España)): 64References
Bedoya, O. (1999). Imaginario femenino y ciudad. Bogotá: Tercer Mundo editores.
Bedoya, O. (2010). Pereira Imaginada. Pereira: Publiprint.
Bedoya, O. Puentes, M. (2018). Croquis digitales: urbanismos ciudadanos en Pereira. Pereira: Editorial, Universidad Tecnológica de Pereira.
Bedoya, O. Henao, R. y Puentes, M. (2022). Storytelling: Más allá de la literalidad de la información. Una forma de comunicar las investigaciones. Pereira: Universidad Tecnológica de Pereira, Colombia (Colección Trabajos de Investigación) https://repositorio.utp.edu.co/bitstreams/a5c540b9-6e6b-4868-9407-b6552e1fb235/download
Galar Gimeno, J. L., y Cortés Pascual, A. (2018). “Storytelling: Una herramienta capaz de aumentar las competencias comunicativas”, Tesis, Universidad de Zaragoza.
Silva, A. (1992) Imaginarios Urbanos. Editorial Tercer Mundo. 1992
Silva, A. (2003). Bogotá Imaginada. Bogotá: Convenio Andrés Bello, Universidad Nacional de Colombia, Taurus.
Silva, A. (2004). Imaginarios Urbanos: hacia el desarrollo de un urbanismo desde los ciudadanos. Metodología de Trabajo. Bogotá: Convenio Andrés Bello.
Silva, A. (2007). Imaginarios urbanos en América Latina: urbanismos ciudadanos. Barcelona: Fundación Tapies.
Stanislavski, K. S. (2002). La construcción del personaje. Madrid: Alianza Editorial.
Videografia:
Afecto prohibido (2020). https://www.youtube.com/watch?v=QP2bk9dklmI
Aquí y ahora como filosofía de vida (2022). https://www.youtube.com/watch?v=Pn_sCA-BFsQ
Desprendimiento (2020). https://www.youtube.com/watch?v=LVKbO_5NFp8
Incomunicacion (2020). https://www.youtube.com/watch?v=fSQw_dzkqvk
Uno más uno tres (2022): https://www.youtube.com/watch?v=quPhUXcJHNQ
Luis y la gafas de la ciencia cap. 1 (2022). https://youtu.be/_AzBOpH1adE
Luis y la gafas de la ciencia cap. 2 (2022). https://youtu.be/Wl7gDn00AgY
Luis y la gafas de la ciencia cap. 3 (2022). https://youtu.be/rZqbFpnf2b0
Luis y la gafas de la ciencia cap. 4 (2022). https://youtu.be/VV3ZdYZtvg4
Luis y la gafas de la ciencia cap. 5 (2022). https://youtu.be/93ezMYn0Fvs
Luis y la gafas de la ciencia cap. 6 (2022). https://youtu.be/N4RVAV7e-CM
Luis y la gafas de la ciencia cap. 7 (2022). https://youtu.be/jEWaRsgfQNw
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una licencia de Creative Commons Atribución – No comercial – Compartir igual
que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista. - Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto)
- Luciérnaga-Comunicación no cobra tasas o cargos a Autores o colaradores por la recepción, revisión o publicación de artículos (APC -Article Processing Charges/ publication fee).