Construction and Strategic Management of Brand MasterBrand Model
Keywords:
Joan Costa, brand management, corporate identity, corporate image, organizational communication, MasterBrand International.Abstract
The article proposes that the construction and strategic brand management is structured in three levels: infrastructure, structure and superstructure. At the first level are coordinated institutional identity, organizational culture and corporate strategy. The second level allows the passage of the company brand and conception to the action, including the branding project, pertinent researches strategic action plan, financial management of the brand, the marketing plan and management and applications manuals. At the third level is located the platform brand contacts where all elements are produced noticeable and experiences that link the brand with consumers, the market and society.
Article Metrics
Abstract: 5949 PDF (Español (España)): 3240Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una licencia de Creative Commons Atribución – No comercial – Compartir igual
que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista. - Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto)
- Luciérnaga-Comunicación no cobra tasas o cargos a Autores o colaradores por la recepción, revisión o publicación de artículos (APC -Article Processing Charges/ publication fee).