Organizations in the Conversation Age: A new management model for a new way of relate

Authors

  • Jorge Aguilera

Keywords:

organizational communication, conversation age, communication management, marketing strategy, branding, knowledge management, smart companies.

Abstract

In 1999, Rick Levine, Christopher Locke, Doc Searls and David Weinberger, created “El manifiesto Cluetrain: el ocaso de la empresa convencional” [The Cluetrain Manifesto: the decline of conventional enterprise] which suggest the new connections that are involved in businesses related to the market environment. This manuscript was the beginning of the age of the conversation and is fundamental reference for Web 2.0 collaborative strategies. The text comprises 95 theses on the Internet’s impact on markets, consumers and organizations. Essentially propose the conversation as a form of relationship between organizations.

Article Metrics

 Abstract: 302  PDF (Español (España)): 157 

References

Aguilera, Jorge [2007]. Gerencia Integral De Comunicaciones. Editorial Ecoe.

Alonso, Andoni e Arzoz, Iñaki [2007]. La Quinta Columna Digital. Editorial Gedisa.

Boschma, Jeroen [2008]. Generación Einstein. Ediciones Gestión.

Brown, Juanita [2006]. World Café: El Nuevo Paradigma de Comunicación organizacional y Social. Compañía Editorial Continen.

Jaramillo, Ana María [2012]. Redes Sociales Para Todos. Su Negocio en la Web 2.0. Ediciones B - Colombia SA.

Jaramillo, Ana María [2010]. Twitter para todos. Ediciones B - Colombia SA.

Levine,Christopher Locke and David Weinberger [2000]. The Cluetrain Manifesto: The End Of Business As Usual. Editorial Norma.

Maldonado ,Tomas [ ] Memoria y Conocimiento sobre los destinos del Saber. Editorial Gedisa.

Nadler, David A; Gerstein, Marc S; Shaw, Robert B [1994]. Arquitectura organizativa: El diseño de la organización cambiante. Granica.

Nadler, David A; Tushman, Michael [1999]. El Diseño de la Organización Como Arma Competitiva: El Poder de la Arquitectura Organizacional. Oxford University Press.

Negroponte, Nicolas [1995] Ser Digital. Ediciones B, S.A. Piscitelli, Alejandro [2002]. Ciberculturas 2.0. Editorial Paidos.

Ramos, Pedro [2008]. Modelo Organizativo en Red: El diseño de las empresas del siglo XXI. Prerentice- Hall.

Rheingold, Howard [2004]. Multitudes Inteligentes. Gedisa.

Roberts, Kevin [2006] Sisomo. Empresa Activa.

Rojas, Pedro [2011]. Community Management. Ediciones Gestión.

Sanagustín, Eva [2000]. Marketing 2.0. Ediciones Gestión.

Published

2019-02-25

How to Cite

Aguilera, J. (2019). Organizations in the Conversation Age: A new management model for a new way of relate. Luciérnaga Comunicación, 4(8), 11–19. Retrieved from https://revistas.elpoli.edu.co/index.php/luc/article/view/1486

Issue

Section

Articles