Innovation and the Internet. E-commerce strategies in a multilatina company.

Authors

  • Sergio Javier Jasso Villazul Universidad Nacional Autónoma de México
  • Juliana Matarazzo Monteoliva Universidad Nacional del Sur

Keywords:

innovation, internet, e-commerce, Latin American multi-national company

Abstract

The use of Internet tool, as a source of competitiveness for companies to merchandise their products, has dramatically increased. Therefore, the main purpose of this paper is to identify and understand howLatin American multi-national companies (empresas Multilatinas) create their electronic commerce (e-commerce) strategies to reach global market position. The analytical and methodological framework of this work is a case study research on a subsidiary of a Latin American multi-national companythat leads the collective purchasing online sector. Finally, it can be concluded that this online shopping Latin American multi-national company has developed an innovative strategic process of e-commerce based on their internal capabilities and resources and also from another network process, commonly open, that occurs between those actors that have contributed to the maintenance in the company’s market position.

Author Biographies

Sergio Javier Jasso Villazul, Universidad Nacional Autónoma de México

Javier Jasso es Licenciado en Administración de la Universidad Nacional Autónoma de México; especialista en Finanzas Públicas del Instituto Nacional de Administración Pública; Doctor en Economía por la Universidad Complutense de Madrid; profesor titular de la Facultad de Contaduría y Administración de la Universidad Nacional Autónoma de México

Juliana Matarazzo Monteoliva, Universidad Nacional del Sur

Juliana Matarazzo es Maestrante en Administración de la Universidad Nacional del Sur, Bahía Blanca, Argentina; licenciada en Administración, de la Universidad Nacional del Sur. Maestría Interdisciplinaria en Energía, Universidad de Buenos Aires

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Published

2016-06-20

How to Cite

Jasso Villazul, S. J., & Matarazzo Monteoliva, J. (2016). Innovation and the Internet. E-commerce strategies in a multilatina company. Teuken Bidikay - Revista Latinoamericana De Investigación En Organizaciones, Ambiente Y Sociedad, 7(8), 171–190. Retrieved from https://revistas.elpoli.edu.co/index.php/teu/article/view/1041

Issue

Section

Artículos